Acquisitie oppakken, 3 handige tips!

Een ambitieuze ondernemer is altijd op zoek naar nieuwe klanten, maar hoe doe je dit en waar begin je? Wij geven alvast 3 goede tips om fris van start te gaan met de acquisitie en van je prospects klanten te maken!

3-acquisitie-tips

 

  1. Houd het persoonlijk
    De beste manier is de persoonlijke manier. Het belangrijkste is om voor jezelf in ieder geval eerst je doelgroep te bepalen. Als deze doelgroep duidelijk gedefinieerd is kun je achterhalen wat de behoeften van deze specifieke (of een deel ervan) doelgroep is. Als je de behoefte weet kun op zoek naar de oplossing en de klant op zijn wenken bedienen!
  2. Vergroot je zichtbaarheid
    Start een media offensief, stuur een persbericht en plaats berichten op de Social Media kanalen waar uw doelgroep zich bevindt. Zorg dat je gezien en gehoord wordt. Online maar ook offline. Zorg voor relevante (leuke, interessante) content of acties.
  3. Ga niet verkopen, ga helpen!
    Probeer niet je producten te verkopen aan je klant. Vaak merk ik dat ondernemers geneigd zijn om de klant een product of dienst op te leggen. Voorkom dit en ga je klant op weg helpen, deel de kennis die je hebt. Hoe meer kennis je deelt, hoe eerder de klant geneigd is om met je in zee te gaan! Verkoop dus niet, maar help je klant!

 

Potentiële klanten benaderen lastig?

Besteed de acquisitie uit aan een professioneel Telemarketing Bureau.

Reacties zijn gesloten.