Telefonische acquisitie: Ontdek hoe jij aan de telefoon klanten binnensleept

Telefonische acquisitie is misschien wel een van de moeilijkste dingen waar veel mensen tegenop zien. Hoe steek je van wal om je eigen product of dienst te verkopen mét succes?

Voorwerk

Ga eens na;
Voldoet het bedrijf dat je wilt benaderen aan al jouw criteria? Denk daarbij ook aan welk product of dienst het bedrijf mogelijk belang bij heeft. Bedenk ook of je voldoende achtergrondinformatie hebt, voordat je belt. Het is belangrijk dat je weet met wie je belt en ook wie je wilt spreken, dat is namelijk de persoon die de beslissingen maakt.

Bellen

OK, je gaat bellen. Let’s do this! Reageer nou niet met ‘Hallo,’ of een stroperig ‘Hoe gaat het met je?’ maar stel jezelf en de zaak voor. Beperk je verhaal dus tot het doel waarvoor je belt. Maak daarbij échte verbinding met de persoon aan de lijn en zorg voor interactie. Maak een persoonlijke klik. Hierbij werkt (een gepaste) informaliteit en ontspannenheid het beste. Dat wil zeggen: wees vrolijk, maak eens een (gepast) grapje en laat enthousiasme of interesse blijken. Wees menselijk!

Wanneer het tijd is om het echt over je product of dienst te gaan hebben, probeer je zoveel mogelijk te praten vanuit de beleving van de klant. Dat betekent: vanuit het oplossen van een probleem of vraag. Bespreek het probleem met de persoon aan de lijn en overleg of het nu opgelost moet worden. Stel voor om langs te komen om het er verder over te hebben of vraag of je een offerte/voorstel mag aanbieden.

Naderhand

Je hebt gebeld en hebt een afspraak gemaakt. Lucky you, want besef je goed dat de kans op een klus nu voor meer dan 50% vast staat! Telefonische verkoop is makkelijker gezegd dan gedaan. Wanneer je het verstandig aanpakt kan het de meest directe en snelste weg zijn naar een nieuwe klant. Tegenwoordig zit de concurrent veelal op internet om de aandacht te vragen.  Met een goed uitgebouwde aanpak voor telefonische acquisitie kom je gauw met de juiste persoon tot business. Een korte en effectieve lijn!

Voice to Voice is een professioneel bureau voor telefonische acquisitie, salestraining en backoffice ondersteuning zoals: telefoonservice en secretariaat service. Wij zijn de brug tussen jouw product of dienst en je (nieuwe) klanten en expert in het telefonisch overtuigen van klanten.

Training telefonische acquisitie

Wil je zelf op zoek naar nieuwe klanten, maar vind je telefonische acquisitie lastig? Geef je dan op voor de training telefonische acquisitie bij Voice to Voice.

Telefonische acquisitie uitbesteden?

Dat kan! Telefonische acquisitie is dé manier om meer leads te werven en meer business te genereren voor je bedrijf. Ook draagt telemarketing bij aan een verhoogde klanttevredenheid en sterke klantrelaties. Samen met jouw inbreng bereiden wij de te voeren gesprekken zeer goed voor. Wij zorgen dat we over de juiste vakkennis beschikken en met de juiste verkoopargumenten komen. Daarnaast bellen wij uit naam van jouw bedrijf. Meer info? Klik hier. 

Reacties zijn gesloten.