Telefoontraining 14 & 21 juni 2022

2-daagse training – Beter zakelijk klantvriendelijk telefoneren

Trainingsdagen 14 & 21 juni 2022

Klantvriendelijk & commercieel telefoneren

Open Training Klantvriendelijk Commercieel Telefoneren
Op ieder moment van de dag kan je gebeld worden of zelf bellen. Hoe sta je jouw klanten professioneel te woord? Aan de telefoon heb je maar één kans voor een eerste onvergetelijke indruk! Loopt een telefoongesprek niet prettig dan is de kans groot dat deze potentiële klant nooit meer terugbelt of echt klant wordt.

Effectief telefonisch contact
72% van de klantcontact momenten gaat telefonisch of virtueel met Zoom of Teams.
Met de training Klantvriendelijk Commercieel Telefoneren bereik je het volgende resultaat:

  • Je leert de impact van een eerste indruk
  • Je snapt waarom iemand soms anders reageert dan jij zou doen en kan daarop inspelen
  • Je weet hoe je met bepaalde vragen kan sturen en durft door te vragen
  • Je kan een klant in beweging krijgen en zonder te duwen een (bij)verkoop realiseren. 
  • Je bent zelfverzekerder, duidelijker, klantvriendelijker, overtuigender en het kost je minder stress.

Interesse?
Schrijf je dan in voor onze Open Training waar we deelnemers uit verschillende bedrijven in 2 dagen aanscherpen op hun telefonische klantgerichte commerciële vaardigheden.

Inschrijven


Voor meer informatie bel Guy de Groot op 088-8440844.

Inhoud training

Werkwijze
“Ik hoor en ik vergeet, ik zie en ik onthoud, ik doe en ik begrijp.”
Leren doe je niet alleen uit een boekje of met een presentatie, maar vooral door te oefenen, het zelf te doen, experimenteren en daar vervolgens weer even samen bij stil te staan. Dit herhalen we met alle onderwerpen.

De volgende onderwerpen worden getraind:

  • Gedragsvoorkeuren op basis van DISC
    Wat is jouw eigen voorkeur? Wie heb je aan de lijn? Hoe pas je eigen gedrag, taal, toon aan zodat het beste resultaat behaald wordt?
  • Écht contact
    Hoe maak je echt contact, hoe spiegel je aan de telefoon, zodat je gewoon meer voor elkaar krijgt erna.  Hoe zorg je dat de (boze) klant tot rust komt zodat je professionele met elkaar kan spreken.
  • Video bellen
    Hoe zit je het beste in beeld? Wat maakt impact? Wat niet?
  • Basis telefonie
    Hoe neem je de telefoon op, hoe sta je klanten netjes te woord en krijg je de juiste informatie naar boven? Wat is de beste manier?
  • Klacht is kans
    Hoe vind je de juiste taal en vragen om een bezwaar of klacht om te zetten in een positieve actie voor de klant en het gesprek constructief afsluit, zodat je verder komt?
  • Verkopen
    Hoe zorg je dat het inkomende gesprek, als de klant er klaar voor is, ook gebruikt kan worden om ‘bij-verkoop’ te realiseren?
  • Warme afsluiting
    Hoe zorg je ervoor dat de klant een prettig gevoel overhoudt aan het telefoongesprek en daadwerkelijk in beweging komt?

Ervaren trainers

Direct toepasbaar

Praktijkgericht

Reacties van deelnemers

“Een leuke ‘a-ha’ workshop waarna ik opeens veel beter snapte hoe sommige mensen doen en belangrijk ook, hoe ik me weerbaar kan maken én het niet zo onder mijn huid kan laten komen. Opeens zie ik ook dat het niet persoonlijk is, maar dat mensen soms een andere energie hebben dan ik.”
– – –

“Vroeger werd ik wel eens boos, met name als ik een bepaalde bekende irritante klant aan de lijn had. Nu heb ik geleerd om met hem om te gaan en zijn onze gesprekken veel leuker, ook voor hem!”
– – –

“Ik voel me veel comfortabeler bij een gesprek en ben in staat alternatieven te bieden als het gevraagde product niet op voorraad is”
– – –

“Vroeger maakte ik keurig een bezichtigingsafspraak voor een klant die ons belde. Door betere vragen en structuur in mijn gesprek, ben ik nu in staat om dit on te buigen naar een opdracht als verkoop- en aankoop makelaar.”

Datum & locatie

TIJD
Dag 1: 14 juni 2022 van 9:00 – 16:30
Dag 2: 21 juni 2022 van 9:00 – 16:30

AANTAL DEELNEMERS
Minimaal aantal deelnemers: 12 personen

LOCATIE
Plaats: Lemmer, Folkk
Adres: Turfland 60, 8531 JL Lemmer

Schermafbeelding 2022 04 21 Om 17.44.30


INVESTERING
Totaal inclusief lunch, hapjes, drankjes, materialen en boekjes € 575,- p.p. (excl. btw)

INTERESSE?  
Schrijf je dan onderstaand in voor onze Open Training waar we deelnemers uit verschillende bedrijven in 2 dagen aanscherpen op hun telefonische klantgerichte commerciële vaardigheden.

Deelnemen

Inschrijven 2-daagse training 14 & 21 juni

  • Hidden

Dit doen we ook

Alle diensten

Meer weten?

Als je nog vragen hebt of nog meer wilt weten, dan kun je contact met ons opnemen. We beloven dat we de telefoon opnemen!