Interview Sybe Bakker, Laboclean

Succesvolle marketingactiviteiten

Laboclean is een professionele groothandel van reinigingsmiddelen, onderhoudsproducten en persoonlijke beschermingsmiddelen gespecialiseerd in de voedingsmiddelenindustrie. Eigenaar Sybe Bakker wilde de marketingactiviteiten uitbreiden, nadat de nieuwe webshop was gelanceerd. Hij had goede verhalen gehoord over telemarketing van Voice to Voice, maar vroeg zich af of het voor zijn bedrijf zou werken.


Hoe het begon

Sybe Bakker: “Onze klantenkring bestaat voor meer dan 90% uit bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie. Vanwege het lage afbreukrisico zijn we gestart met een telemarketingcampagne voor campings en jachthavens. We hebben een pakketje verstuurd met daarin folder, een sponsje en een doek. Voice to Voice heeft vervolgens alle ontvangers gebeld om een afspraak met ons in te plannen. Dat was een groot succes!”


Telemarketingcampagne

“Omdat het smaakte naar meer hebben we de marketingcampagne uitgebreid naar de voedingsmiddelenindustrie. Om zeker te weten dat onze folder bij de juiste persoon terecht zou komen, heeft Voice to Voice eerst alle contactgegevens gecontroleerd. Daarna hebben we de folders verstuurd, zodat Voice to Voice kon bellen om afspraken in te plannen. Het heeft ons wederom veel nieuwe klanten en een hele mooie omzetvermeerdering opgeleverd. Om eerlijk te zijn: ik heb het smoordruk!”


'Onze stoel is opgewarmd'

“Voice to Voice heeft heel goed begrepen wie wij zijn en wat wij willen uitstralen. Daardoor zijn de afspraken inhoudelijk interessant. Onze potentiële klanten weten wie wij zijn en wat we komen bespreken, ook al hebben we ze zelf nog niet gesproken. Bovendien komen we niet koud binnen. Onze stoel is opgewarmd, want er zijn immers al meerdere contactmomenten geweest.”


Aan wie zou je Voice to Voice aanbevelen?

Zegt lachend: “Ik ga dit niet aanbevelen, want dan gaan mijn concurrenten dit ook doen.” Daarna: “Heb je een goed product en zoek je nieuwe klanten, maar heb je geen tijd of onvoldoende talent om te bellen, dan is telemarketing door Voice to Voice een aanrader. Voice to Voice helpt me om mijn doelen en ambities te realiseren. Koud bellen is echt een kunst. Ik heb het vroeger zelf gedaan en was er best goed in, maar nu kan ik met potentiële klanten veel sneller de diepte in. Dat bespaart een hoop tijd en energie. Daarnaast geeft de telemarketingcampagne ons inzicht. Zo ontdekken we wie van onze potentiële klanten de schoonmaak zelf regelt, wie het uitbesteedt én wie onze concurrenten zijn. Waardevolle informatie!”


Geen zoete broodjes

“De werkwijze van Voice to Voice is heel transparant. Ze hebben ons geen zoete broodjes of vette worst voorgehouden en waren heel duidelijk over wat ze voor ons konden betekenen: afspraken maken. Na een beldag krijgen we een overzicht van de resultaten. Daarna is het aan ons om een offertetraject te starten, een inventarisatie te doen of een vervolgafspraak in te plannen. In de voedingsmiddelenindustrie heb je soms een lange adem nodig.”

Bekijk onze diensten

Sybe Bakker, directeur-eigenaar Laboclean

Laboclean is al 30 jaar een professionele groothandel van reinigingsmiddelen, onderhoudsproducten en persoonlijke beschermingsmiddelen gespecialiseerd in de voedingsmiddelenindustrie. Naast het tijdig leveren van hoogwaardige producten, geeft het bedrijf diverse cursussen en trainingen over schoonmaak & hygiëne, persoonlijke veiligheid en efficiency. Zo draagt Laboclean bij aan de voedselveiligheid en de veiligheid van personeel.

www.laboclean.nl