5 redenen om je klantenservice uit te besteden

Je klantenservice uitbesteden. We geven je 5 redenen waarom dat een goed idee is.

Je klantenservice uitbesteden, waarom zou je dat doen?

Je bedrijf maakt een mooie groei door. Steeds meer klanten weten de weg naar je producten of diensten te vinden. Daarmee neemt het aantal klanten met vragen ook toe. Natuurlijk wil je voor je klanten goed bereikbaar zijn en hun vragen beantwoorden. Dat is ook nodig wil je jouw klanten en groei behouden. Een goede klantenservice is echt onmisbaar, maar niet altijd makkelijk te organiseren.

Goed en vast personeel is vaak duur, en jijzelf of anderen binnen je bedrijf hebben er niet altijd voldoende tijd voor. Wat moet je dan? Je klantenservice uitbesteden. We geven je 5 redenen waarom dat een goed idee is.

#1. Je bent altijd goed bereikbaar


Als je de klantenservice zelf doet, is de kans groot dat je niet altijd goed bereikbaar bent. Wat als je net in een meeting zit? Of je erg druk bent en daarom net te laat bent met opnemen? Daar worden je klanten niet vrolijk van. Zeker niet als ze een dringende vraag hebben. Dan willen ze je graag meteen te pakken krijgen. Lukt dat niet? Dan kunnen ze zomaar overstappen naar de concurrent. 

Daarnaast vinden klanten het fijn als ze je ook ‘s avonds en op zaterdag kunnen bereiken, maar ben je dan nog wel aan het werk? Door je klantenservice uit te besteden weet je zeker dat er altijd iemand opneemt en je klanten ook buiten kantoortijden contact met je kunnen opnemen.

#2. Je klanten krijgen de beste service

Natuurlijk weet je veel over de producten of diensten die je verkoopt, maar hoe zit dat met het klantcontact? Het kan een behoorlijke uitdaging zijn om een ontevreden klant weer tevreden te krijgen. Je moet goed kunnen luisteren, geduldig zijn en altijd vriendelijk blijven. Ook als een klant volgens jou geen gelijk heeft. Of als je net heel erg druk bent met iets anders. Als klanten érgens geen zin in hebben, dan is het in wachten.

Besteed je de klantenservice uit? Dan nemen professionele klantenservicemedewerkers de telefoon op. Zij weten precies hoe ze jouw klant te woord moeten staan en nemen daar alle tijd voor. Ze hangen pas op als je klant weer helemaal tevreden is.

#3. Je houdt tijd over om te doen waar je écht goed in bent

De klantenservice erbij doen kost je veel tijd. En het leidt ook ontzettend af. Zeker als je altijd meteen wilt opnemen (wat eigenlijk ook niet anders kan). Ben je net lekker bezig, gaat de telefoon weer. Zo kom je nooit in een goede flow. En hoe vervelend is het als je tijdens een meeting steeds wordt gestoord door een rinkelende telefoon? Dat maakt zakendoen er niet makkelijker op.

Het uitbesteden van je klantenservice is dan de ideale oplossing. De constante stroom telefoontjes stopt, waardoor er meer tijd overblijft om te doen waar je goed in bent. En waarvoor je ooit bent gaan ondernemen.

#4. Je weet wat je klantenservice echt kost

De tijd die je zelf kwijt bent aan het opnemen van telefoontjes is moeilijk meetbaar. Daardoor weet je eigenlijk ook niet goed wat de klantenservice je kost. Dat geldt ook als je iemand anders binnen je bedrijf inzet om de klantenservice erbij te doen. Hoeveel tijd gaat er precies op aan de klantenservice en wat kost dat? Ook in termen van werkplekken, IT-systemen en telecom- en energiekosten?

Van een klantenservice die je uitbesteedt weet je precies wat je er jaarlijks aan kwijt bent. Daar betaal je namelijk maandelijks een bedrag voor. Daarbij krijg je een overzicht van de service die je daarvoor kreeg. Overzichtelijker kan het niet.

#5. Je haalt er meer klanten mee binnen 

Tevreden klanten zijn voor je bedrijf ontzettend belangrijk. Niet alleen omdat ontevreden klanten tegenwoordig heel makkelijk online hun onvrede over je bedrijf kunnen uiten. Ook omdat tevreden klanten loyaal zijn aan je bedrijf. Dat betekent ook dat de kans groot is dat ze je bedrijf aanraden bij anderen in hun omgeving. En dat is natuurlijk een goede manier om nieuwe klanten binnen te halen.

Een klantenservice die je klanten tevreden houdt, is dus ontzettend belangrijk. Niet alleen omdat je online geen slecht imago wilt, waardoor je klanten verliest. Maar juist omdat je met een goede klantenservice nieuwe klanten kunt binnenhalen.

Je klantenservice ook uitbesteden?

Ben je overtuigd van het belang van een goede klantenservice? Maar kun je dat binnen je bedrijf niet goed organiseren? Besteed je klantenservice dan uit aan Voice to Voice. Dan profiteer je – net als onze andere klanten – van de allerbeste service voor jouw eigen klanten. Ontdek hier meer over mogelijkheden en probeer het tijdens een proefperiode vrijblijvend uit.

Meer over klantenservice

Blijf op de hoogte

Alle berichten

Waar wacht je nog op?

Bel 088 844 0844, maak gelijk online een afspraak of mail info@voicetovoice.nl